Lakuako Segurtasun Sailak jakinarazi zuenez, atzo goizean zehar arazo teknikoak izan ziren 112 larrialdi-telefonora iristen ziren dei batzuetan. Egoera konpontzen zen bitartean, herritarrei 900 112 088 zenbakira deitzeko eskatu zitzaien.
Gorabeherak goizaldeko 04:00ak aldera hasi ziren, eta 12:30ak ingurura arte luzatu ziren. Nafarroan ere antzeko arazoak izan ziren, baina han goizeko 9:00etarako egonkortu zen zerbitzua.
Telefonicaren sare-eguneraketek eragindako arazoa
Segurtasun Sailak azaldu zuenez, arazoaren jatorria Telefonica enpresak sarean egindako eguneratze batean egon zen. Sareko aldaketa horrek zenbait telefono finko kaltetu zituen, tartean 112 larrialdi-zerbitzua. Arazorik ez zuten dei guztiek izan, baina zenbait lurraldetan ohikoa ez den funtzionamendua sumatu zuten.
Arazoak ez ziren EAEko Larrialdiak Kudeatzeko Zentroan bertan sortu, baizik eta Estatuko beste autonomia erkidego batzuetan ere antzeman ziren. Telefonicak, bitartean, konponketan aritu zela adierazi zuen.
Estatu osoan eragina izan zuen
Ez zen Euskal Herriko arazo isolatua izan. Extremadura, Aragoi, Valentzia eta beste hainbat erkidegotan ere jakinarazi zuten 112arekin harremanetan jartzeko zailtasunak. Erkidego batzuetan, mugikor bidezko ordezko zenbakiak aktibatu zituzten larrialdietarako.
Downdetector plataformaren arabera, arazoak goizaldeko 2:00ak aldera hasi ziren, eta batez ere interneteko konexio finkoan (%72) nabaritu zen, baita seinalerik ezan (%18) eta “itxiera osoan” (%10) ere.
Lakuako Gobernuaren mezua: arretaz jokatu eta ordezko zenbakia erabil
Atzoko egoerak agerian utzi zuen larrialdi-zerbitzuaren funtzionamendu egokia funtsezkoa dela, eta horregatik, Lakuako Gobernuak dei egin zuen herritarrak prest egoteko eta egoera arraroen aurrean ordezko bideak erabiltzeko. Gogorarazi zuten 900 112 088 zenbakia aktibo egon zela arazoa konpondu arte.