Japoniako bainu termalen lasaitasuna, laster, kontinentez haraindiko esperientzia bihurtu liteke. Tokion egoitza duen enpresa batek garatutako sistema berritzaileari esker, orain posible da ur termalen osagai mineralak erauzi eta kontzentratzea, hauts modura. Horrela, Japoniako tradizio zahar bat —onsen ospetsuen kultura— mundu osoko spa eta bainuetxeetara esportatzeko aukera izango dute.
Enpresak teknologia propioa patentatu du, eta 2026rako Golkoko eskualdean hainbat establezimendu irekitzea du helburu. Proiektuaren burua den Naoki Mita zuzendari exekutiboak argi azaldu du ikuspegia: «Ura petrolioa baino baliabide preziatuagoa da», adierazi du harrotasunez, munduko baliabiderik garrantzitsuenetako baten inguruko eztabaida berpiztuz.
Logistikaz harago: iraganeko arazo bati irtenbidea
Orain arte, ur termalak atzerrira eramatea ezinezkoa zen. Bolumen handia, tenperaturaren menpekotasuna eta germenekiko sentikortasuna ziren oztopo nagusiak. Horregatik, onsen esperientzia benetakoa Japoniatik kanpo ezin izan da inoiz errepikatu. Teknologia berri honek, ordea, elementu mineralak banatu eta iragazteko prozesu sofistikatua erabiltzen du, ura kontzentratuz eta bere propietate terapeutikoak galdu gabe.
Mitaren hitzetan, «Espresso bat prestatzean bezala, mineralak ehotzen ditugu, hondar fin baten antzeko hautsa lortu arte». Prozesuaren konparazioak argi uzten du: helburua ez da ura imitatzea, baizik eta haren esentzia harrapatzea.
Hauts sintetikoen eta egiazko onsenen arteko aldea
Merkatuan badaude jada “onsen hautsak”, baina Mitak ohartarazi du gehienak sintetikoak direla eta ez dutela benetako propietate terapeutikorik. Iturburu naturalen usaina eta kolorea erreproduzitzen dituzten arren, funtsezko elementu naturalak falta zaizkie.
Burdina, magnesioa eta zinka bezalako metalek egiten dute posible ur termalen eragin lasaigarria eta sendatzailea, eta horiek ura disolbatuta dagoenean soilik lortzen dira. Hortaz, konpainia honen hautsa ez da imitazio bat, baizik eta iturburu naturaletatik zuzenean erauzitako esentzia purua.
28.000 bainuetxeko tradizio baten oinordeko
Japoniako kultura modernoan, onsen bainuak osasunaren eta ongizatearen sinonimo dira. Herrialdean 28.000 establezimendu baino gehiago daude, eta bai bertakoentzat bai turistentzat esperientzia ia erlijioso bihurtu dira: gorputza eta burua uretan garbitzea, isiltasunean.
Mitak ez du zalantzarik tradizio hori mundura zabaltzeak arrakasta izango duela: «Japonian badugu bainu on batek osasunean duen eraginaren sinesmena. Horrek, ziur nago, interesa piztuko du beste herrialde askotan ere», azaldu du.
Tradizioa eta berrikuntza, eskutik
Teknologia berriak iraganaren eta etorkizunaren arteko zubi modura jokatzen du. Batetik, milaka urteko kultura bat gordetzen du; bestetik, zientziaren bidez berrasmatzen du. Mitak gidatutako enpresaren proiektuak ez du soilik Japonia mundura irekitzen, baizik eta uraren balioari buruzko hausnarketa global bat ere proposatzen du: baliabide natural preziatuen kudeaketari eta kultura partekatuaren esportazioari buruzkoa.



