Nafarroako Irache Kontsumitzaileen Elkarteak argindar kontratuetan «alde nabarmenak» atzeman ditu, eta horrek urtean 700 euro arteko gainkostua ekar diezaiokeela ohartarazi du zenbait kontsumitzaileri. Azken hilabeteetan jasotako kexa ugariek erakutsi dute erabiltzaile askok 0,30 euro baino gehiago ordaintzen dutela kilowatt/orduko, beste enpresa batzuek 0,11 euroan eskaintzen duten bitartean.
Elkartearen arabera, 250 kilowatt/orduko kontsumo ertain batek 60 euroko aldea sor dezake hileko fakturan, hau da, urtean ia 700 euro gehiago.
Irachek lortu ditu zenbait beherapen negoziatuta
Egoera horren aurrean, Irachek hainbat kasutan beherapenak negoziatzea lortu du, eta tarifak 0,11 edo 0,12 eurora jaistea erdietsi dute konpainia batzuekin. Horri esker, kontsumitzaileek ehunka euro aurreztu ahal izan dituzte urtean.
«Bezero askok ez dakite benetan zenbat ordaintzen duten, eta horregatik, fakturak arretaz aztertzea funtsezkoa da», adierazi dute elkarteko arduradunek.
Zerbitzu gehigarriak: alferrikako gastuak
Prezio altuez gain, Irachek kontratu askotan ageri diren zerbitzu gehigarriak ere salatu ditu, askotan «erabat beharrezkoak ez direnak». Hiru zerbitzu arte izan daitezke kontratu berean, eta horrek urtean 100 eurotik gorako kostua eragin dezake.
Zerbitzu horien artean badaude horniduraren kontrolerako aplikazio mugikorrak edo langabeziagatiko estaldurak, erretiratutako pertsonentzat edo telefono adimendunik erabiltzen ez dutenentzat guztiz alferrikakoak direnak.
Telefono bidezko kontratazio arriskutsuak
Elkarteak azpimarratu duenez, kontratu askok telefonoz egindako salmenta komertzialetan dute jatorria, eta kasu askotan bezeroak ez du baldintzen kopiarik jasotzen. «Badaude hilabete berean hiru aldiz konpainia aldatu duten kontsumitzaileak, beraiek ohartu gabe», azaldu dute Iracheko ordezkariek.
Horregatik, elkarteak gomendatu du enpresa aldatzeko aurretik prezioak konparatzea, fakturak berrikustea eta eskaintza idatziz eskatzea, ahal dela aurrez aurreko bulego batean.
“Zerbitzuak ez erabili eta ordaintzen ari dira”
Irachek gogorarazi du kontsumitzaileen %60k ez dakiela kontratuan zerbitzu gehigarri dituen, eta lau pertsonatik batek urtean 100 euro baino gehiago ordaintzen dituela inoiz erabiliko ez dituen zerbitzuengatik.
«Kontratuak berrikustea eta behar ez diren zerbitzuen baja eskatzea da diru-galerak saihesteko biderik onena», adierazi du elkarteak, kontzientziazio kanpaina bati ekiteko asmoa agertuz.



