Europako automobilgintza erraldoietako bat den Volkswagen taldeak kolpe gogorra jaso du urteko hirugarren hiruhilekoan. Konpainiak 1.072 milioi euroko galera garbiak izan ditu, iaz garai berean lortutako 1.193 milioi euroko irabazien kontrara. Zifra horiek erakusten dute taldearen errentagarritasuna behera egiten ari dela, nazioarteko testuinguru ekonomiko zail baten erdian.
Porschek eta AEBtako muga-zergak, galeraren muinean
Taldearen egoerak baditu azalpenak. AEBk ezarritako muga-zergak eta Porschen norabide aldaketa estrategikoa izan dira galeraren jatorrian. Alemaniako ikur klasikoetako batek, Porschek, errekuntzako motorrak ekoizten jarraitzea erabaki du, eta horrek ondorio ekonomiko handiak izan ditu, batez ere inbertsio eta ekoizpen kostuetan.
Volkswagen taldeko finantza buruak, Arno Antlitzek, zehaztu du arazo horiek guztiek 7.500 milioi euroko karga gehigarriak ekarri dituztela, eta horietatik 4.700 milioi euro zuzenean Porschen kontura joan direla. «Karga horiek alde batera utzita, taldearen errentagarritasun operatiboa %5,4koa izango litzateke», azaldu du Antlitzek.
Irabaziak erdira jaitsi dira urte hasieratik
Urteko lehen bederatzi hilabeteetan, taldeak 3.523 milioi euroko mozkinak pilatu ditu, iaz baino %53 gutxiago. Horrek erakusten du galerak ez direla momentuko arazo hutsa, baizik eta joera kezkagarri baten parte. Volkswagen eta Skoda dira oraindik markarik sendoenak, baina Audi, Porsche, Seat eta Cupra gainbehera doaz.
Seat eta Cupraren kasua bereziki deigarria da: 16 milioi euroko irabazi operatibo soilak izan dituzte, aurreko urtean baino %96 gutxiago.
Milaka lanpostu arriskuan
Egoera ekonomiko zailei aurre egiteko, konpainiak kostuen murrizketa plan zabala jarri du martxan. Volkswagenek iragarri du 2030erako 35.000 langile kaleratuko dituela Alemanian, hau da, herrialdeko bere langileen ia laurdena. Konpainiak adierazi du helburua dela produkzioaren eta egituraren eraginkortasuna handitzea, baina sindikatuek jada kezkaz hartu dute albistea.
2025erako, taldeak aurtengo mailari eustea aurreikusten du, nahiz eta merkatu globalaren ziurgabetasuna eta auto elektrikoaren trantsizioak erronka handiak dakartzaten.
Etorkizun zalantzazkoa baina estrategikoa
Volkswagenek oraindik berrikuntza teknologikoan eta trantsizio energetikoan du bere etorkizuna oinarrituta, baina adituek ohartarazi dute kostu altuek eta merkatuaren lehiakortasunak taldearen mugimenduak baldintzatu ditzaketela.
Porschen erabakiek, Skodaren eta Volkswagenen emaitza onek eta plantillaren murrizketek erakusten dute taldea norabide berri baten atarian dagoela —baina oraindik ez dela argi zein izango den haren ibilbide berria.



