Erresuma Batuko Gobernuak 2028ko udazkenerako iragarriko dituen aldaketek hezkuntza-sistemaren norabidea astindu dute. Curriculum orokorraren eguneraketa ez da makala izango: ikasleen garapen integrala lehenetsi nahi dute, eta, horretarako, duela hamabost urte baino gehiago ezarritako eredua atzean uzteko prest agertu dira.
Ahozkotasunak protagonismo berria izango du
Orain arte irakurketak eta idazketak zuten nagusitasuna orekatzea izango da helburu nagusietako bat. Hala, ahozko adierazpena prestatzeko lanketak garrantzi bera izango du. Plan berriaren arabera, ikasleek 13 urte inguruan irakurketa-proba derrigorrezkoa gainditu beharko dute, eta oinarrizko gaitasunetan atzerapenak dituztenei laguntza zuzena eskainiko zaie. Lau urte geroago, idazketa ebaluatzeko sistema zailduko da.
Gobernuak iragarri du, bestalde, azterketa kopurua orokorrean murriztuko dela, ebaluazioaren pisua ez dadin ikaskuntza-prozesua bera oztopatzen duen zama bihurtu.
Ikaskuntza praktikoago baterantz Lehen Hezkuntzan
Haurren eguneroko beharrei lotutako trebetasunak sartuko dira ikasturteen programazioan. Albiste faltsuak bereizten ikasteak, ekonomia oinarrizko kontzeptuak ulertzeak edo hipotekek nola funtzionatzen duten azaltzeak presentzia esanguratsua izango du.
Gainera, heziketa zibikoaren derrigortasuna lehen mailetara zabalduko da, eta klima-aldaketaren inguruko edukiak zein aniztasunaren tratamendua indartu egingo dira.
EBacc ziurtagiria desagertuko da: arteak eta humanitateak indartu
Bigarren Hezkuntzan, urte luzez egon den English Baccalaureate ziurtagiriak agur esango dio hezkuntza-mapari. Gobernuak dioenaren arabera, titulazio honek ikasleen aukerak mugatzen zituen eta zientzien nagusitasuna areagotzen zuen. Etorkizunean, arteek, hizkuntzek eta humanitateek pisu handiagoa izango dute, eta horrek sistema “orekatuxeago” bat nahi dute eraiki.
Aditu batzuek, ordea, ohartarazi dute Historia eta Geografia bezalako ikasgai tradizionalen espazioa gal daitekeela.
Adimen Artifizialaren erabilera etikoa: derrigorrezko ikasgai bihurtuko da
Etorkizun teknologikoari erantzunez, gobernuak erabaki du 16-18 urte arteko gazte guztiek datuen analisiari eta Adimen Artifizialari buruzko ikasgai berria jasoko dutela. Saioko ardatza erabilera etikoa izango da, eta ez soilik trebetasun teknikoak.
Curriculum berrituaren aplikazio osoa 2028ko irailean ezartzea aurreikusten da.
Ikastetxe guztiek aukera berak eskaini beharko dituzte
Erreformaren zutabeetako bat eskolaz kanpoko jardueren unibertsaltasunaren aldeko apustua da. Gobernuak uste du haur guztiek –jatorria, egoerak edo eskolaren izaera gorabehera– aukera izan behar dutela curriculumetik kanpoko esperientzia aberasgarrietan parte hartzeko.
Horrela, bost arlo finko ezarri dira ikastetxe guztietan eskaintza minimo gisa:
- Artea eta kultura
- Natura eta aire zabaleko ekintzak
- Kirol jarduerak
- Partaidetza zibikoa
- Eguneroko bizitzarako gaitasunak
Autonomia, konfiantza eta ongizatea: jarduera osagarrien zergatia
Erreformaren defendatzaileen arabera, jarduera hauek “ikasgelatik ateratzen diren ikasketa-esperientzia baliotsuak” dira, eta, batez ere, haurrek beren buruan duten konfiantza indartzen dute. Gainera, autonomia eta integrazio soziala bultzatzen dituzte, eta ongizatean eragin zuzena dute.
Helburu hori lortzeko, gobernuak eskolak eta herrietako erakunde, elkarte eta kluben arteko elkarlan sare zabalagoak bultzatu nahi ditu. Egitasmoak, gainera, inbertsio ekonomiko propioa izango du, nahiz eta hainbat ahotsek kezka agertu duten ikastetxe guztiek baliabide nahikoa izango duten ala ez.



