Apirilaren 2an hasi eta 13 egunez, Xavibo musikariak bere bizitza publiko bihurtu zuen Madrilgo kale batean. Egun horietan, ikusgai egon da erakusleiho batean antolatutako etxetxo batean: lo egiten, etzanda, gogoetan, eta bakarrik. Helburua? Bere hitzetan, bakardadean egoten ikastea eta, aldi berean, ikusleari hausnarketarako gunea eskaintzea.
Hausnarketa intimoa publiko bihurtuta
Giltzaperatuta egon zen bitartean, Xavibok sare sozialetan egunero mezu bat zabaldu zuen, bere barne egoeraren berri emanez. Egun batzuetan begiradaren pisua aipatu zuen; besteetan asperduraren eta isolamenduaren ondorio psikologikoak. Meditazioaz eta pazientziaz aritu zen, baita tristura eta estresari buruz ere. Azken egunean, bere lan berriko kantua estreinatu zuen, esperientziari amaiera emanez.
Publizitate edo arte ekintza?
Ekimenak berehala piztu du zalaparta sare sozialetan. Batzuek arreta mediatikoa bilatzeko ekintza huts gisa ikusi dute, bere ibilbidean erabili izan dituen beste marketin jokaldien ildoari jarraiki. Ezagunak dira Xavibok kalean burbuila-paperaz estalita ibili izana, edo San Valentin egunean ezkontza-simulazio batean parte hartu izana.
Bestalde, beste askok egitasmoari balio artistikoa aitortu diote. Azken finean, espazio publikoaren eta intimitatearen arteko muga lausotzen duen esperientzia performatiboa izan daiteke.
Andrea Roma, aurrekaria eta polemika
Ekimenaren originaltasuna zalantzan jarri dute zenbaitek, 2023 amaieran artista katalan Andrea Romak antzeko esperientzia bat burutu zuela gogora ekarriz. Romak Bartzelonako erakusleiho batean igaro zuen aste bat, “Me dejo de mí” izeneko performance batean. Bere egunerokoa jendearen begiradapean egiteak antzekotasun nabarmenak ditu Xaviboren proiektuarekin.
Hortaz, eztabaida zabalik dago: plagioa da ala jarraipen artistiko bat? Omenaldia edo inspirazioaren ondorio? Erantzuna ikuslearen interpretazioaren esku geratzen da.
Bakardadearen ikusgarritasuna
Ikuspegi batetik edo bestetik begiratuta, Xaviboren ekintzak gizarteari begirada bat eskaintzen dio, bai bakardadeari, bai publikoaren presentziari buruz. Zein espazioren jabe gara? Zein da gure intimitatearen muga, eta zer gerta daiteke dena begiradapean uzten dugunean?
Artetik marketinera doan bide estuan, Xavibok bere marka eta mezua bateratu ditu berriz ere.