2022ko abenduan, AEBtako Merkataritza Batzorde Federalak (FTC) Epic Games enpresari 520 milioi dolarreko isuna ezarri zion. Horietatik, 275 milioi dolarreko zigorra izan zen, 13 urtetik beherako haurren datu pertsonalak gurasoen baimenik gabe biltzeagatik, COPPA legea urratuz. Gainera, 245 milioi dolarreko ordaina ezarri zitzaion erabiltzaileei nahi gabe egindako erosketengatik.
FTCk salatu zuen Fortnitek ahots eta testu bidezko komunikazioak lehenetsita aktibatuta zituela, eta horrek adingabeak jazarpen eta mehatxupean jartzen zituela. Epic Gamesek onartu zuen egoera eta adierazi zuen: «Ez dugu joko bat sortzen halako egoera batera iristeko asmoz. Legeak ez dira aldatu, baina haien aplikazioa bai, eta industriako ohiko praktikak ez dira nahikoa».
Jazarpena eta gorrotozko edukia
2024an, Global Project Against Hate and Extremism (GPAHE) erakundeak salatu zuen Fortniteko erabiltzaileek gorrotozko eta indarkeriazko edukia sortu zutela, hala nola Jasenovac kontzentrazio esparruaren erreprodukzioa eta Trump eta Bidenen arteko borrokak. Epic Gamesek edukia kendu zuen, baina horrelako edukiek moderazio sistemetan hutsuneak daudela erakusten dute.
Jokoaren diseinuaren ondoriozko erosketak
Epic Gamesek 245 milioi dolarreko ordaina ordaindu zuen erabiltzaileei, Fortniteko denda birtualaren diseinuak nahi gabe egindako erosketak eragiten zituelako. 2024ko abenduan, 72 milioi dolarreko lehen ordainketa banatu zen 629.344 erabiltzaileei. Horren ondorioz, Epic Gamesek denda birtualaren diseinua aldatu zuen, erosketak egiteko prozesua zailduz eta nahi gabeko erosketak saihesteko neurriak hartuz.
Ondorioak eta neurriak
Epic Gamesek hainbat neurri hartu ditu erabiltzaileen pribatutasuna eta segurtasuna bermatzeko, hala nola adingabeentzako ahots eta testu bidezko komunikazioak lehenetsita desaktibatzea eta gurasoen kontrolak indartzea. Hala ere, adituek diote jokoen industriak gehiago egin behar duela adingabeen babesa eta jazarpenaren aurkako neurriak indartzeko.
Gurasoei gomendatzen zaie seme-alabekin jokoaren erabilerari buruz hitz egitea, jazarpen egoerak identifikatzen laguntzea eta jokoaren erabilera denbora mugatzea. Era berean, jokoen garatzaileei eta plataformei eskatzen zaie erabiltzaileen segurtasuna lehenesteko eta jazarpenaren aurkako neurri eraginkorrak ezartzeko.