Espainiako Kontsumo Ministerioak zehapen ekonomiko handia ezarri dio Airbnb plataformari, turismo-etxebizitzen iragarkietan arau-hausteak atzeman ondoren. Ministerioak emandako datuen arabera, zigorraren zenbatekoa 64,055 milioi eurokoa da, eta neurri horrekin etxebizitza turistikoen iragarkien kontrolari lotutako jarduna indartu nahi dela ondorioztatzen da.
Administrazio-bidea itxita, ebazpena irmo
Astelehen honetan jakinarazitakoaren arabera, auzia administrazio-bidean amaitutzat jo da: «gora jotzeko errekurtsoa» baztertu ostean, erabakia irmoa da eta, beraz, prozedura administratiboa bukatutzat eman da.
Iragarki irregularrak: 65.122 kasu identifikatuta
Kontsumo Sailak azaldu du plataforman 65.122 iragarki identifikatu dituztela kontsumo araudia urratuta. Aipatutako irregulartasunen artean, lizentziarik gabeko etxebizitza turistikoak iragartzea dago, ministerioak azpimarratu duen puntuetako bat.
Ordainketaz gain, edukia garbitu beharko du plataformak
Ebazpenak ez du soilik isunaren ordainketa jasotzen: ministerioak zehaztu du Airbnbk iragarki problematikoak kentzeko eta egoera zuzentzeko betebeharra izango duela. Horrez gain, jarritako zehapenak ere publikoki argitaratu beharko ditu, gaur arte ezarritako baldintzen arabera.
Isunaren logika: “irabazi irregularrak” baino askoz handiagoa
Kontsumo Ministerioaren arabera, ezarritako kopurua ez da ausazkoa: kalkulu ofizialen arabera, zigorra legez kontra lortutako irabazien sei aldiz handiagoa da. Ministerioko iturriek horrela justifikatu dute neurriaren dimentsioa, arau-hausteen ondorio ekonomikoa eta eragin praktikoa kontuan hartuta.



