Adimen artifizialaren alorrean nagusitasuna lortzeko lehian ari diren enpresak web nabigazioaren paradigma aldatzeko prest daude. Helburua argia da: Google-ren Chrome-ren menpekotasuna haustea eta interneten bilaketak IA bidezko esperientzia zuzen, adimentsu eta pertsonalizatu bihurtzea.
Chatbot-ak, lehen laguntzaile soilak zirenak, nabigatzaileekin bat egiten hasi dira, sarean modu autonomoan ibiltzeko eta erabiltzaileei erantzun zehatz eta egituratuak eskaintzeko gaitasuna garatuz.
ChatGPT oinarri duen Atlas nabigatzailea
Aste honetan, OpenAI-k urrats handia egin du aurrera, bere zuzendari nagusi Sam Altmanek “IA bidez gidatutako nabigatzaile bat” gisa aurkeztu duen Atlas proiektu berriarekin. Aurkezpenean, erakutsi zuten nola gai den Atlas afari baterako erosketen zerrenda sortzeko, plater zehatz baten eta gonbidatu kopuruaren arabera.
Atlas ez da bakarra: Perplexity-ren Comet, Microsoft-en Edge Copilot-ekin, eta Dia eta Neon bezalako azken etorriak ere chatbot eta nabigatzailearen arteko fusioaren aro berria iragartzen ari dira.
Techsponential enpresako analista nagusi Avi Greengartek azaldu duenez, «nabigatzaileetan oinarritzen diren hainbeste zerbitzu eta aplikazio izanik, guztiz logikoa da bertan IA agente bat txertatzea».
Laguntzailetik agente autonomora
Lehenengo adimen artifizialeko laguntzaileek galderak erantzutea zuten helburu nagusi, baina gaur egun arreta jarduera autonomoak egiteko gaitasunean dago: ordutegiak antolatu, erreserbak egin edo otorduak eskatu bezalako eginkizunak kudea ditzakete.
IA garatzaileek orain nabigatzailearen papera bereganatu nahi dute, erabiltzailearen interakzioa sinplifikatuz eta eguneroko zereginak automatikoki gauzatzeko aukera eskainiz.
SuRo Capital-eko kide nagusi Evan Schlossmanek gogorarazi duenez, «lehen programak deskargatzen genituen ordenagailuan; gaur, guztia nabigatzailean gertatzen da». Hala ere, Greengartek ohartarazi du: «Ez dute nahi erabiltzailearen esperientzia oinarrizkoa gehiegi aldatu; IA agente bat une oro laguntzen egotea ez da denentzat egokia izango».
Google, oraindik gotorleku
Adimen artifizialaren alorrean duen gaitasun handia gorabehera, Googlek ez du oraindik Chrome-n IA agentearen integrazio osoa egin. Enpresak IA bidezko bilaketa-laburpenak gehitu ditu eta “IA modua” eskaintzen du bilaketa konplexuetarako, baina oraindik urrats kontserbadorea da.
Gaur egun, Chrome-k nabigatzaileen merkatuaren %70 baino gehiago kontrolatzen du, eta “Google” bilaketaren sinonimo bilakatu da. Futurum Group-eko zuzendari nagusi Daniel Newmanek uste du hori ez dela berehala aldatuko: «Chrome oso errotuta dago eguneroko bizimoduan; horrek denbora beharko du aldatzeko».
OpenAI-ren aukera eta arriskuakBestalde, Arthur D. Little aholkularitzako bazkide Thomas Thiele iritzi da OpenAI-k abantaila estrategikoa lor dezakeela, erabiltzaileek ChatGPT-n partekatzen duten informazioa Atlas nabigatzailearekin uztartuz. «Datu horiek elkartuz, inoiz baino informazio gehiago lor daiteke pertsonei buruz», azaldu du Thielek.
Bere ustez, «litekeena da hemen “Google berri” baten jaiotza ikustea».
Hala ere, datu horien erabilerak iragarki digitalen segmentazio zehatzagoa ahalbidetuko luke, eta horrek zuzenean ukituko luke Google-ren negozio-eredu nagusia, publizitatea.
Etorkizunaren atean: IA eta gizakiaren arteko harreman berria
Thielek azpimarratu du IAren bidez gidatutako nabigatzaileek teknologiarekin harremantzeko modua bera definituko dutela etorkizunean. Newmanek, berriz, gogoeta egin du: «Etorkizunean, agian nabigatzailea ez da izango interakzioaren gune nagusia; agian betaurreko adimendunak edo beste gailu eramangarri batzuk hartuko dute lekukoa».
Bi adituek bat egiten dute ideia batean: erabiltzaileen ohiturak gaur irabaztea izango dela bihar merkatuan nagusitzeko giltza. «Gizakien portaerak moldatzen ari gara; nor geldituko den erabiltzailearen lehen pantailan, horrek markatuko du IAren etorkizuna», ondorioztatu du Newmanek.


