Joan den larunbatean amaiera-ekitaldia egin zuten Laukizko Beheko Eskolaren 100. urteurreneko ospakizunen barruan. Laukizko Udalak antolatutako jardunaldiak ikastetxearen ibilbide historikoa eta herrian izan duen eragina jarri zituen fokuan, eta egun berean bildu ziren hezkuntza-komunitatea, herritarrak eta erakundeetako ordezkariak.
Ekitaldian parte hartu zuten Eusko Jaurlaritzako Hezkuntza sailburu Begoña Pedrosak, Laukizko alkate Gorka Elgezabalek, Beheko Eskolako zuzendari Miren Karmele Hurtado de Saratxok eta Bizkaiko Foru Aldundiko Euskara zuzendari nagusi Isaac Amezagak.
Memoria berreskuratzeko keinu sinbolikoa eta egindakoaren balantzea
Eguneko une esanguratsuenetako bat izan zen ‘Auzo Eskola 73 Mentxaketa’ izeneko zeramikazko kartelaren aurkezpena. Kartela 1925eko jatorrizko diseinu batean oinarrituta sortu zuten, eta mende bateko oroimenari forma emateko asmoa izan zuen.
Jardunaldian, gainera, azken hilabeteetan mendeurrenaren harira egin zituzten ekintzen errepasoa egin zuten, eta eskolaren ibilbideari eta komunitatean utzitako aztarnari buruzko bideo oroigarria proiektatu zuten, urte hauetan guztietan ikastetxeak izan duen balio soziala azpimarratzeko.
Herri bazkariarekin, belaunaldiak elkarrekin
Ospakizunari itxiera emateko, herri bazkaria egin zuten. Formatu horrekin, antolatzaileek mendeurrena ospakizun partekatu bilakatu nahi izan zuten, eskolatik igaro diren belaunaldi ezberdinek elkarrekin hitz egiteko eta oroitzapenak partekatzeko aukera izan zezaten. Horrela, larunbateko jardunaldia ez zen ekitaldi instituzional hutsean geratu: eskolaren inguruan sortu den komunitate-sareari ere tokia egin zion.
Pedrosaren mezua: eskola txikien eredua defendatuz
Hitzaldian, Begoña Pedrosak eskolaren ibilbidea goretsi zuen eta urte hauetan guztietan bertan hazitako haur belaunaldiak ekarri zituen gogora: «Ehun urte hauetan neska-mutilen belaunaldiak hazi dira hemen; familia askok konfiantza izan dute eskola honetan, eta istorio asko hasi dira horma hauen artean».
Eskola txikien eredua ere balioan jarri zuen, gertuko eskola publikoaren adibide gisa aurkeztuta, eta haren oinarriak nabarmendu zituen: «hurbiltasuna, komunitatea eta ekitatea». Pedrosaren esanetan, halako ikastetxeek gizarte- eta lurralde-kohesioari egiten dioten ekarpena funtsezkoa da, tokiko nortasuna eta elkarbizitza indartzen dituztelako, eta euskara ikasteko zein eguneroko harremanetan erabiltzeko espazio naturala direlako.
Etorkizunerako konpromisoa: proiektuak sendotzen jarraitzeko asmoa
Larunbateko ekitaldian, sailburuak hezkuntzaren indar eraldatzailea ere azpimarratu zuen: «Hezkuntza dela bizitzak aldatzeko, bideak irekitzeko eta aukerak eskaintzeko indar boteretsuenetako bat». Ildo horretan, Eusko Jaurlaritzak Laukizko Eskolari eta, oro har, eskola txiki guztiei babesa ematen jarraituko duela adierazi zuen, haien proiektuak sendotu eta kalitatezko hezkuntza eskaintzen jarraitzeko.
Amaieran, eskolaren funtzioari begira ideia nagusi bat utzi zuen mahai gainean: «Garrantzitsuena da eskola honek istorioak hasten diren eta bizitzak bultzatzen diren lekua izaten jarraitzea», eta horretarako ezinbestekotzat jo zuen familien, irakasleen eta herriaren konpromiso partekatua.



