Euskal industriaren mapan mugimendu garrantzitsua gertatu da: Dikar kooperatibak bereganatu du Ternua marka, outdoor sektoreko euskal enblematikoetako bat. Erosketa Ternua Group enpresaren konkurtso-prozesuaren baitan gauzatu da, eta Donostiako Merkataritza Arloko 1 zenbakidun epaitegiak berretsi du formalki. Operazioan Mondragon Korporazioak ere parte hartuko du, jabetzaren zati bat bere gain hartuta.
Dikarrek adierazi du erabakiak ez duela soilik merkataritza-izaera, baizik eta lurraldearekiko eta pertsonenganako konpromisoaren adierazgarri dela. «Euskal industriaren aldeko apustua eta gure sustraiak sendotzeko modua da», azaldu dute kooperatibatik ohar batean.
Dibertsifikazioa eta sinergiak, etorkizunaren giltza
Ternuaren integrazioa Dikarren dibertsifikazio estrategiaren barruan kokatzen da. Enpresak aspaldi hartu zuen aire zabaleko jardueretan sakontzeko norabidea, Columbus marka garatuz; orain, Ternuaren sarrera horren osagarri izango da.
Kooperatibaren arabera, bi markek “sinergia naturalak” sortuko dituzte hainbat arlotan: produktuen garapenean, marketinean, hornikuntza-katean eta salmenta-kanaletan. Horrek, bere ustez, Europako merkatuetan presentzia sendotzea ekarriko du eta, aldi berean, Amerikako merkatuarekiko mendekotasuna orekatuko du.
«Kirolaren eta mendiaren munduan daukagun esperientzia teknikoa eta kontsumitzailearen ezagutza uztartuta, nazioarteko proiektu lehiakorrago eta jasangarriagoa eraikiko dugu», adierazi dute kooperatibatik.
Ternuaren izaera eta ondarea errespetatuz
Dikarrek nabarmendu du operazioa “anbizio handikoa baina errespetuzkoa” dela, eta helburu nagusia Ternuaren ondarea, balioak eta nortasuna zaintzea dela. «Ternua gaur egun den bezalakoa bihurtu duten talentua eta kultura gure proiektuan integratu nahi ditugu», azaldu dute. Haren arabera, markaren etorkizunari jarraipena ematea funtsezkoa da, Euskal Herriko enpresa-sarea eta sustrai-kuntza sendotzeko.
Mondragon Korporazioaren babesa ere azpimarratu dute, operazioak bat egiten baitu kooperatibismoaren balioekin eta lurraldearekiko erantzukizun sozialarekin.
Dikar: 55 urteko esperientzia eta nazioarteko presentzia zabala
1969an sortua eta Arrasaten egoitza duena, Dikar kooperatiba da gaur egun ehiza, kirol-tiro eta aire zabaleko kirolen inguruko jardueretan erreferenteetako bat. Taldeak bi filial ditu —Lawrencevillen (AEB) eta Aveiron (Portugal)—, eta 250 langile baino gehiago biltzen ditu bere marka desberdinen ekoizpen, banaketa eta merkaturatze lanetan.
2024an, konpainiak 100 milioi eurotik gorako fakturazioa izan zuen, eta horietatik %98 nazioarteko salmentetatik etorri zen. Horrek erakusten du merkatu globalari irekitako kooperatiba dela, baina, bere esanetan, «tokiko sustraiei leial izaten jarraitzen du».
Euskal industria eta jasangarritasuna, ardatz
Ternuaren integrazioarekin, Dikarrek pauso bat gehiago emango du jasangarritasunean eta berrikuntzan oinarritutako ereduan. Bi enpresen arteko elkarlanari esker, produkzio prozesu arduratsuagoak, material berritzaileak eta merkatu digitaletan presentzia handiagoa garatzea aurreikusten dute.
Kooperatibaren hitzetan, «euskal industria ez ezik, bere balioak ere esportatuko ditugu: lan kolektiboa, ingurumenarekiko errespetua eta komunitatearekiko konpromisoa».