Askotan konturatu gabe, musika-zerbitzu edo online ikastaroen aplikazioetako harpidetzak berritzen dira automatikoki. Egoera horri aurre egiteko, Espainiako Gizarte Eskubideetako, Kontsumoko eta Agenda 2030eko Ministerioak iragarri du enpresek ezin izango dutela halako kontraturik berritu aurretiazko abisurik gabe.
Neurriaren arabera, enpresek gutxienez hamabost egun lehenago jakinarazi beharko diete erabiltzaileei kontratua iraungitzear dagoela, eta aukera eman beharko diete erabakia lasai hartzeko: berritu ala ez.
Norabide berria kontsumo arduratsuaren alde
Kontsumo Ministerioak EFE agentziari baieztatu dionez, iraupen jakineko kontratuen berritze automatikoa amaitutzat emateko urratsak emango dira. Pablo Bustinduyren Departamentuak nabarmendu du harpidetza horien inguruan informazioa ematea ez dela aukera hutsa izan behar, baizik eta betebeharra.
Aurrerantzean, bezeroarentzako arreta-zerbitzuek ere paper aktiboa izan beharko dute prozesu horretan, harpidetzak berritzeko aukera egongo dela aurretik argi eta garbi azalduz.
Kontratu gardenagoak, kontsumitzaile autonomoagoak
Bustinduyren Departamentuaren arabera, ekimen honen helburu nagusia da erabiltzaileek ez dezatela bere kabuz informaziorik bilatu behar, baizik eta zerbitzua eskaintzen duen enpresak berak eskaini dezala informazio hori garaiz eta gardentasunez. Horri esker, kontsumitzaileak ez daitezela harrapatuta geratu harpidetza ez berritzea ahaztu dutelako.