Espainiako Gobernuak argi utzi du: Abiadura Handiko Trenak ez du Aralarko mendilerroa zeharkatuko lur azpitik. Aukera hori behin betiko baztertuta, Nafarroatik Gipuzkoara egingo den lotura mendilerroa inguratuz gauzatzea hobetsi dute, Ezkio eta Itsasoren arteko konexioarekin. Erabakiak, hala ere, Eusko Jaurlaritza eta Nafarroako Gobernuarekin adostu beharko du azkenik. Iturri ofizialek diotenez, 2026ko udaberrian izango da prest proiektuaren txosten teknikoa, eta orduan hartuko da azken hitza.
Gobernuak dagoeneko iragarri du zein izango diren lehen urratsak: zazpi zulaketa egingo dituzte, Nafarroako eta Gipuzkoako hainbat puntutan. Bakaikun, Ataunen, Idiazabalen eta Beasainen izango dira zundaketak, eta sakonera handiena Ataun eta Idiazabal artean egingo dute, 154 metroko zulaketa eginez. Beste batzuk, aldiz, 25 metrotik gorakoak izango dira. Guztira, 330.867 euroko aurrekontua bideratu da lan horietara, helburua izanik txosten teknikoa egiteko behar den informazio geologikoa lortzea.
Hasiera “berehala” iragarri dute
Jose Antonio Santano Garraio idazkariak asteburuan azaldu duenez, zundaketak «hilabete hau amaitu aurretik» hasiko dituzte. Lanak Ineco enpresa asturiarraren esku egongo dira, eta bederatzi hilabeteko epea izango dute bukatzeko. Hala ere, ministerioaren asmoa da aurreikusitakoa baino lehenago amaitzea: «lanak arinago bukatzea espero dugu», gaineratu du Santanok.
Herritarren desadostasuna
Erabaki honek erreakzio bizia eragin du gizartean. Stop Zundaketak–AHTrik ez! plataformak salatu du gobernuak iragarritako kanpaina «mehatxuaren gauzatzea» dela, eta udal zein herritarrei mobilizatzeko deia egin die. Haien hitzetan, «udal eta udalerriek ez dute inolako laguntzarik eman behar, ezta baimenik ere», eta herritarrei gogorarazi diete mobilizazioetan parte hartzea «funtsezkoa» izango dela.


