Eneko Goia Donostiako alkateak, Jose Luis Rebordinos Zinemaldiko zuzendariak, Miguel Martin Jazzaldiko zuzendariak eta Patrick Alfaya Musika Hamabostaldiko arduradun nagusiak agerraldia egin dute astearte honetan Donostiako udako hiru kultur ekitaldi nagusien balantzea egiteko.
Jose Luis Rebordinos Zinemaldiko zuzendariak azaldu duenez, Zinemaldiaren aurtengo aurrekontua “zazpi milioi euro baino gehixeagokoa” izango da, aurreikusitako 8,8 milioien aldean, eta, aurreikuspenen arabera, “Diru-sarrerak eta gastuak doituko dituzte”. “Ia defizitik gabe amaituko dugu”, gaineratu du, eta “oso pozik” daudela gaineratu du.
Nolanahi ere, Zinemaldia ospatu baino aste batzuk lehenago bertan behera utzi beharko balitz, “1,5 milioiko defizita” izango litzatekeela onartu du. “Arriskua egon zen, baina ondo atera zaigu”, azpimarratu du. Zifrei dagokienez, 68. edizio honetan akreditatuen erdiak egon direla gaineratu du, % 65 inguru komunikabideen kasuan, % 40 gonbidatuen eta industriaren kasuan eta 62.000 ikusle inguru, 2019ko 178.000 ikusleen aldean, hau da, % 40ko okupazioa aurreko edizioaren aldean.
Bestalde, Rebordinosek zinema jaialdi presentzialaren aldeko apustuari eutsi dio. “Ez dugu online jaialdirik egingo”, esan du, eta horrek Zinemaldiak online edukiak sartzea ez dakarrela gaineratu du. “Jaialdi eredu hau aldarrikatzen dugu eta horren alde egiten jarraituko dugu”, azpimarratu du.
Azkenik, ziur agertu da 68. edizio hau ez dela gogoratuko 19 kobidarekin bakarrik, baita programazioarekin ere, besteak beste, ‘Beginning’, Urrezko maskorra irabazi duena, ‘New order’, ‘Eté 85’, ‘Druk’… “Bizirik atera gara eta ez da arazo handirik izan”, txalotu du, eta urrian ospatzen den fantasiazko eta beldurrezko Zinemaren Astea “arrakastatsua” izatea espero du.
Bestalde, Goiak “lau milioi euro inguruko inbertsioa” egin du uda honetan hiriko kultur jardueretan. “Egoera zailetan ere kulturaren aldeko apustua” nabarmendu du Donostiako alkateak. Ildo horretan, pozik agertu da apirilean udako hiru kultur ekitaldiekin aurrera jarraitzeko hartutako erabakiarekin, eta bertan behera uztea erabaki izan balitz, “Azterketa batera aurkezten ez ginela esatea bezainbeste” izango litzatekeela adierazi du, eta horiei eusteko “erabakian asmatu” zutela eta “uda hau horren erakusgarri oso ona” izan dela gaineratu du. Bere ustez, hiriak “egokitzeko gaitasuna” erakutsi du, eta “kultur sare osoak altuera handian egin du distira”.
Gainera, txalotu egin du espazio “seguruetan” egin izana, eta ez da elkarbizitzarako gunerik erregistratu, eta horretan lagundu du “herritarren lankidetzak, egoeraren ezohikoa eta kulturaren aldeko apustu horren garrantzia ulertu baitzuten”.
Bestalde, Miguel Martinek azpimarratu duenez, Donostiako Jazzaldia pandemia hasi ondoren egin den nazioarteko lehena izan da, eta “ehuneko ehunean modu presentzialean egin den bakarrenetakoa”.
Gainera, Trinitate plazako agertokiari eustea “uko egin ezinezko helburua” izan zela esan du, joan den uztailean egindako 55. edizioan, “Balio sinbolikoa” zuelako. Jaialdian parte hartu duten artisten emozioa ere gogoratu du. “Oholtzara igo ziren musikari ia guztiak negarrez ikusi ditut”, adierazi du, “Askorentzat hilabete askoren osteko lehen kontzertua zen”. Martinen esanetan, 57.000 ikusle inguruk jarraitu zuten Jazzaldiaren edizio hau online.
81.musika hamabostaldiari dagokionez, Patrick Alfayak esan du hasiera batean programatutako 80 kontzertuetatik 49 eskaini zituela, pandemiaren aurretik, eta “formatu txikiaren” aldeko apustua egin duela, orkestra sinfoniko handiak alde batera utzita, baina “kalitate artistiko oso ona” mantenduz.
Horren harira, edizio honen helburu nagusia “bereziki gaizki pasatzen ari den sektore honi dirua sartzea” izan dela esan du, eta abuztuan 500 bat kontratu sinatu ziren interpreteekin, guztira 600.000 euroko balioarekin. “Publikoak erantzun izana” ere eskertu du.