Garraio publikoari lotutako laguntzek 2026an ere jarraitzen dute indarrean, Pedro Sanchez Espainiako Gobernuko presidenteak jakinarazi duenez. Urte amaierako agerraldian azaldu du neurri horiek «mugikortasun iraunkorraren eta klase ertain eta langileen aldeko apustu irmoa» direla, eta familiek eguneroko joan-etorrietan aurrezteko balio dutela.
Abonu bateratu berria: urtarrilaren bigarren hamabostalditik aurrera
Iragarpen berean zehaztu da Estatu osorako txartel bateratu bat martxan jarriko dela 2026ko urtarrilaren bigarren hamabostaldian. Hileko kuota 60 eurokoa izango da, eta 26 urtetik beherakoek 30 euro ordainduko dute. Txartel hori aurretik iragarria zegoen 2026an sartuko zela indarrean, baina orain zehaztu dira prezioa eta abiarazteko tartea.
Zer sartzen da eta zer geratzen da kanpo
Abonuak Renferen abiadura handikoak ez diren tren zerbitzuetan (aldirikoak eta distantzia ertainak) eta Estatuko autobus sarean balioko du. Aitzitik, ez da erabilgarria izango abiadura handiko trenetan. Gobernuak azaldu du hasierako diseinua Estatuko eskumenen barruan kokatzen dela, baina helburua dela erkidegoek eta udalek ere bat egitea, euren metroak, tranbiak eta hiri-autobusak ere txartel berean sartzeko.
Alemaniako eredua, erreferentzia gisa
Neurriaren ideia Alemanian indarrean dagoen “Deutschlandticket” txartelaren antzekoa da: han 63 euroren truke garraio publikoaren zati handi bat erabiltzen da (metroa eta tranbia barne), eta salbuespen nagusietako bat abiadura handiko trena da. Espainiako proposamenean, ordea, lehen fasean ez dira automatikoki sartzen udal eta erkidegoetako sare guztiak, Gobernuak haien atxikimendua bilatzen badu ere.
Aurreikuspenak: erabiltzaile kopurua eta aurrezpenaren kalkulua
Gobernuaren estimazioen arabera, 2 milioi pertsonak erabili ahal izango dute abonua, eta garraio publikoan hilean egiten den gastuaren %60 inguruko aurrezpena eragin lezake. Helburu nagusia, Sanchezek nabarmendu duenez, da «poltsikoetan aurreztea» erraztea eta, aldi berean, garraio publikoaren erabilera indartzea.



